زبان شعر بهترین معرف فرهنگ حسینی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان:
زبان شعر بهترین معرف فرهنگ حسینی است.

 



 

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در کنگره شعر اهل بیت (ع) اظهار کرد: کربلا دو صفحه دارد که یک صفحه مربوط به یزید که قهرمان جنایت، قساوت قلب، بی‌رحمی و ظلم و ستم است و صفحه دیگر آن که صفحه نورانی است به قهرمانی امام حسین(ع)، کرامت انسان، ‌انصاف و عدالت می‌پردازد.

وی بر لزوم پرداختن شعرا به صفحه دوم تاریخ حماسی کربلا اشاره کرد و افزود: متاسفانه اشعاری که شعرای ما به آن می‌پردازند بیشتر به جنایت و قساوت قلب یزید اشاره دارد و صفحه دوم آن مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان از کربلا به عنوان بروز توحید در میدان پرتلاطم مصیبت یاد کرد و افزود: توحید اگر خودش را در خاک و خون مجسم کند و عدالت را به تصویر بکشد می‌تواند اثرگذاری داشته باشد.

نورمفیدی با بیان اینکه حادثه کربلا مهمترین و موثرترین حادثه تاریخ است، تصریح کرد: کربلا به مسلمانان اختصاص ندارد بلکه دانشگاهی به روی بشریت گشوده است و مسلمانان امروز بیش از گذشته به کربلا نیاز دارند.

وی بیان کرد: بعد از 1400 سال پرچمی که برای استمرار عدالت و انصاف علیه ظلم بلند شد اکنون توسط مسلمانان تداوم یافت.

نماینده ولی فقیه در گلستان از شعرا و ادبای شیعه و اهل سنت خواست تا با شناساندن فرهنگ حسینی جامعه را متحول کنند و گفت: اخلاق و سیره سیدالشهدا (ع) باید در زبان وسیع شعر پرورانده شود که این اشعار می‌تواند اثرگذار باشد.

خبرگزاري فارس


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 27 آذر 1393برچسب:, | 1:14 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=